Doorgaan naar hoofdcontent

Chaos in me hoofd, chaos in de keuken.

De laatste paar weken ben ik ontzettend druk geweest met werken. Zolang D. nog op de kinderopvang zit werk ik gedurende de zomer door om tijdens de feestdagen lekker bij hem te zijn. Omdat vele collega's wel lekker van de zomervakantie genieten werk ik me drie slagen in de rondte en ik ben inmiddels de tel kwijt wat betreft het aantal baby's waar ik de afgelopen zomer voor heb gezorgd. Door alle drukte van het werk en het runnen van een gezin en huishouden ontstond er totale chaos in me hoofd, soms wist ik niet eens meer wat ik vijf minuten daarvoor had gedaan, erg onhandig.

Ik creëerde in alle chaos nog wel een paar lekkere nieuwe recepten maar vergat totaal het recept te noteren en kan daarom alleen de foto's met jullie delen totdat ik de gerechten opnieuw heb gemaakt, nog even geduld dus voor de recepten!

Pittige Mexicaanse kip ovenschotel

Vegetarische pasta ovenschotel

Groenten-kalkoen loempia's



Reacties

Populaire berichten van deze blog

Besparen met kinderen; tweedehands

Als moeder van twee kinderen weet ik als geen ander wat voor aanslag kinderen op je maandelijkse budget kunnen zijn. Om het allemaal toch een beetje betaalbaar te houden koop ik graag tweedehands.  Ik zoek hiervoor op Marktplaats, bepaalde Facebookgroepen en bezoek de plaatselijke kinderkleding- en speelgoed beurs. Ik let er vooral op dat alles wat ik koop schoon, heel en netjes is of op te knappen. 
Veel van wat wij hebben voor de jongens is tweedehands. Vaak omdat ik het nieuwe product veel te duur vindt maar ook omdat het beter is voor het milieu. Daarnaast weet ik van sommige dingen niet of de jongens het daadwerkelijk zo leuk vinden, waarom zou ik dan een fortuin uitgeven aan iets wat niet gebruikt gaat worden? Om een goed voorbeeld te noemen; de wobbel.  Mij leek het fantastisch voor de jongens. Helaas kon ik mijn man niet overtuigen om zoveel geld hieraan uit te geven zonder dat we wisten of het überhaupt een succes zou worden. Maanden zocht ik op Marktplaats tot ik er een had…

Stoofpeertjes (uit de slowcooker)

Dalende temperaturen en natte dagen, deze zorgen er toch elk jaar weer voor dat ik zin krijg ik hartverwarmende gerechten. Dit weekend maakte ik een flinke hoeveelheid verse stoofpeertjes.
Omdat ik sinds een paar maanden de trotse eigenaar ben van een slowcooker vond ik het het proberen waard om de stoofpeertjes eens daar in te bereiden. Het was een groot succes en een van de lekkerste stoofpeertjes die ik in lange tijd heb gegeten.

Ingrediënten voor een grote pan stoofpeertjes;
2,5 kg stoofperen (ik gebruikte geen Gieser Wilderman maar stoofperen van de groenteboer), geschild en in vieren geschild
1 l frambozen-bessen wijn
0,5 l water
3 kaneelstokjes
2 stuks steranijs
kruidnagelen
eventueel een klein handje kaneelsuiker

Doe alle ingrediënten bij elkaar in de slowcooker en zet op low voor zo'n 8 uur. That's it, een kind kan de was doen. Ik heb een heerlijk dagje gehad met mijn eigenwijze peuter en s'avonds stond er een heerlijke maaltijd op tafel.
Deze stoofpeertjes kunnen…

Instagram

Al enige tijd ben ik niet actief meer op mijn blog. Eerst door een ellendige zwangerschap. Toen een hele nare nasleep van de bevalling en nu ben ik simpelweg even te druk. Wel probeer ik actief te zijn op Instagram. Hopelijk is dit de eerste stap om hier ook weer wat actiever te worden. Volg mij op Instagram om een kijkje te nemen in mijn dagelijkse leven; https://www.instagram.com/amandakooktenmoedert/