Doorgaan naar hoofdcontent

Pech in de keuken

Afgelopen maanden heb ik helaas niet geblogd. Zoals elke zomer heb ik mijzelf drie slagen in de rondte gewerkt en daarnaast heb ik nogal wat pech gehad in de keuken. Mijn oven zorgde steeds voor kortsluiting en is uiteindelijk helemaal stuk gegaan. Vervolgens begon onze Amerikaanse koelkast in ene te lekken s'nachts waardoor de aardlekschakelaar is gesprongen terwijl wij lagen te slapen. Toen we s'ochtends wakker werden was de schade enorm. We hebben nog proberen te redden wat er mogelijk was maar de schade was te groot. De afgelopen drie dagen zijn we druk bezig geweest met de houten vloer eruit te halen, die helemaal krom was gaan staan en een nieuwe vloer te leggen. Terwijl we toch bezig waren hebben we gelijk een nieuwe voorraadkast neergezet in de keuken en alles helemaal uitgezocht. Ik hoop de komende tijd weer wat meer tijd in de keuken door te brengen en daar ook over te bloggen. Ik heb in ieder geval een paar hele lekkere recepten in de planning.

Reacties

  1. oooh, wat enorm vervelend!
    Ben je hiervoor verzekerd? Het zou zomaar kunnen dat dit onder je inboedelverzekering valt en je de kosten nog vergoedt kunt krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Besparen met kinderen; tweedehands

Als moeder van twee kinderen weet ik als geen ander wat voor aanslag kinderen op je maandelijkse budget kunnen zijn. Om het allemaal toch een beetje betaalbaar te houden koop ik graag tweedehands.  Ik zoek hiervoor op Marktplaats, bepaalde Facebookgroepen en bezoek de plaatselijke kinderkleding- en speelgoed beurs. Ik let er vooral op dat alles wat ik koop schoon, heel en netjes is of op te knappen. 
Veel van wat wij hebben voor de jongens is tweedehands. Vaak omdat ik het nieuwe product veel te duur vindt maar ook omdat het beter is voor het milieu. Daarnaast weet ik van sommige dingen niet of de jongens het daadwerkelijk zo leuk vinden, waarom zou ik dan een fortuin uitgeven aan iets wat niet gebruikt gaat worden? Om een goed voorbeeld te noemen; de wobbel.  Mij leek het fantastisch voor de jongens. Helaas kon ik mijn man niet overtuigen om zoveel geld hieraan uit te geven zonder dat we wisten of het überhaupt een succes zou worden. Maanden zocht ik op Marktplaats tot ik er een had…

Stoofpeertjes (uit de slowcooker)

Dalende temperaturen en natte dagen, deze zorgen er toch elk jaar weer voor dat ik zin krijg ik hartverwarmende gerechten. Dit weekend maakte ik een flinke hoeveelheid verse stoofpeertjes.
Omdat ik sinds een paar maanden de trotse eigenaar ben van een slowcooker vond ik het het proberen waard om de stoofpeertjes eens daar in te bereiden. Het was een groot succes en een van de lekkerste stoofpeertjes die ik in lange tijd heb gegeten.

Ingrediënten voor een grote pan stoofpeertjes;
2,5 kg stoofperen (ik gebruikte geen Gieser Wilderman maar stoofperen van de groenteboer), geschild en in vieren geschild
1 l frambozen-bessen wijn
0,5 l water
3 kaneelstokjes
2 stuks steranijs
kruidnagelen
eventueel een klein handje kaneelsuiker

Doe alle ingrediënten bij elkaar in de slowcooker en zet op low voor zo'n 8 uur. That's it, een kind kan de was doen. Ik heb een heerlijk dagje gehad met mijn eigenwijze peuter en s'avonds stond er een heerlijke maaltijd op tafel.
Deze stoofpeertjes kunnen…

Instagram

Al enige tijd ben ik niet actief meer op mijn blog. Eerst door een ellendige zwangerschap. Toen een hele nare nasleep van de bevalling en nu ben ik simpelweg even te druk. Wel probeer ik actief te zijn op Instagram. Hopelijk is dit de eerste stap om hier ook weer wat actiever te worden. Volg mij op Instagram om een kijkje te nemen in mijn dagelijkse leven; https://www.instagram.com/amandakooktenmoedert/